

تبلیغات در گوگل ادز یا Google Adwords چیست؟
حتما درجستجو گوگل متوجه کلمه تبلیغ، آگهی یا AD به رنگ سبز در کنار نام سایت شده اید. این سایت ها با پرداخت هزینه به گوگل در صفحه اول جستجو برای کلمات مورد نظر ظاهر می شوند. انها همه تبلیغات در گوگل هستند. به تصویر زیر توجه کنید:
تبلغات و بازاریابی به روش ادوردز گوگل یکی از کارامد ترین روش های تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است. اگر درج آگهی در گوگل درست انجام شود طوریکه از کلیکهای هرز جلوگیری شود نسبت به بازخورد ارزان است.
قیمت تبلیغ در گوگل به دو عامل وابسته است یکی هزینه تبدیل دلار به ریال و دیگری هزینه تبلیغ در گوگل. هزینه هایی که گوگل برای تبلیغات سایت ها میگیرد به پارامترهای زیادی وابسته است. مهم ترین آنها بهینه بودن سایت از نظر گوگل و ارزش کلمه کلیدی است.
هزینه هایی که گوگل بابت تبلیغات از سایت ها دریافت می کند به پارامترهای زیادی وابسته است.
- بهینه بودن سایت از نظر گوگل
- ارزش کلمه کلیدی
- ارتباط متن تبلیغ با کلمه کلیدی
- جذاب بودن متن تبلیغ. ( باعث کلیک بیشتر کاربران پس از مشاهده تبلیغات در گوگل میشود )
- ارامترهای رفتار مشتریان در سایت شما پس از کلیک بر روی تبلیغ. (از جمله میزان ماندن در سایت شما تا بستن آن، تعداد صفحه های بازدید شده و … )
فراروش با بهینه کردن سایت و تنظمات تبلیغ گوگل شما سعی میکند تا هزینه کلیک شما را کاهش دهد.
برای مشاهده تعرفه ها اینجا راکلیک کنید
امکاناتی که اکانت تبلیغات گوگل ادوردز در اختیار شما قرار می دهد عبارتند از :
- تعیین بودجه روزانه
- درج کلمات کلیدی نامحدود
تبلیغات شما
دریافت گزارش کامل و لحظه ای. (اطلاع از تعداد کلیک دریافتی، هزینه هر کلیک، باقیمانده شارژ ، میزان نمایش تبلیغات)
نکته آخر: پس از اینگه تبلیغات در گوگل فعال شد مطمعن شوید در ساعات مورد نظر شما به مشتریان نمایش داده می شود. مرتب از گوگل گزارش بگیرید و با بررسی آمار سایت خود بازخورد تبلیغات را محاسبه کنید. همواره سعی کنید هزینه کلیک خود را کاهش دهید.